Madrid y Segovia

8 mei 2015 - Valladolid, Spanje

Hola!

Twee weken verder en alweer het nodige te vertellen dus besloten om weer een blog te schrijven! De laatste keer sloot ik af met een weekend Madrid en daar zijn we dus ook geweest! Vanuit Valladolid zijn we vrijdag na werk met de trein richting Madrid gegaan en na ongeveer een uurtje stonden we midden in Madrid. We hadden voor het weekend een hostal geboekt midden in het centrum. Dus spullen gedropt en op verkenning gegaan! We moesten best een beetje wennen aan de drukte… Klinkt vast als een opa en oma, maar in Valladolid zijn vrijwel geen toeristen en worden er geen rozen aan tafel verkocht of op straat een dansoptreden gegeven. Dit is in Madrid wel aan de orde van de dag dus dat was eventjes schakelen;)

De volgende dag zijn we als echte toeristen met ons 100% Madrid boekje op zak op pad gegaan. We besloten een wandeling te doen en zo een deel van Madrid te ontdekken. Via een groot park (Casa de Campo) zijn we steeds meer richting de stad gelopen. We hebben een tussenstop gemaakt bij Templo de Debod (een Egyptische tempel, welke Spanje heeft gekregen als cadeau), plaza España, Palacio Real, over Plaza Mayor gelopen en op het middelpunt van Spanje gestaan op Puerta del Sol! Na een behoorlijk lange wandeling was het tijd voor een Dutch date met Michelle en Manouck. Michelle is een trainee van Fokker en samen met haar vriendin waren ze naar Santiago de Compostella gelopen. Zij hadden dus wel een wijntje verdiend en wij ook vonden we J In Mercado San Miguel spraken we af. Dit doet een beetje denken aan de Markthal, maar dan anders… Allemaal ‘kraampjes’ met tapas! Heel erg leuk om van alles uit te kunnen proberen! Kortom, een erg gezellige avond!

De volgende dag kwam de regen met bakken uit de hemel… En met ook een klein katertje van de avond ervoor hebben we dus niet erg veel meer ondernomen!

Vorige week woensdag moesten we helaas kennis maken met de médicos in het ziekenhuis… Ik had erg veel last van mijn voet en toen ik uiteindelijk strompelend over straat moest vanwege de pijn, was het volgens Jelle wel genoeg geweest en was een bezoekje nodig! Gelukkig niets ernstigs aan de hand, alleen een ontstoken voetzenuw, wat nu gelukkig al een stukje beter gaat! Jelle heeft een eerste bezoek gebracht aan de Spaanse kapper! Hij ziet er nu nog meer uit als een Spanjaard;) Dit blijkt ook wel als ik ergens sta te stuntelen in het Spaans, wordt Jelle vaak even in rapido Spaans uitgelegd wat hij mij moet vertellen. Na het zien van zijn glazige blik valt hij dan toch door de mand…

Afgelopen weekend hebben we een bezoek gebracht aan Segovia, een uurtje rijden naar het zuiden. Een ontzettend mooie oude stad! Er staat een enorm groot en oud aquaduct wat nog is gebouwd door de Romeinen en het is een fijne stad om lekker een beetje doorheen te banjeren!

Ondertussen hebben we ook al drie Spaanse lessen gehad van Martina, dus ons Spaans gaat met rasse schreden vooruit J Wat ook helpt is dat ik iedere dag om stipt 11 uur café con leche drink met Spaanse chicas die ik heb ontmoet op de universiteit. Zo kom ik van alles te weten over het dagelijkse Spaanse leven en kan ik m’n geleerde Spaans in de praktijk brengen! En ook Jelle oefent lekker door op zijn werk J

Kortom, na een maand in Spanje gaat het nog steeds heel goed met ons en vermaken we ons uitstekend! Hasta luego!!

Besos, Jelle en Lisette

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama/Hermine:
    8 mei 2015
    Klinkt allemaal heel leuk en lekker(tapas)
  2. Angela:
    8 mei 2015
    Leuk verhaal, jullie hebben al een hoop gezien en gedaan. Leuk! X
  3. Denise:
    8 mei 2015
    We gaan het nog druk krijgen eind juni;-) Leuk om te horen dat het zo goed gaat met jullie! Dikke x en knuffels van de boys