Disfrutamos España

18 juli 2015 - Valladolid, Spanje

Lieve allemaal,

De tijd blijft voorbij vliegen, ondertussen alweer 3,5 maand in Spanje! Maar zoals de titel het al zegt, we blijven genieten van wat Spanje ons te bieden heeft! We ontdekken nog steeds leuke nieuwe plekjes om tapas te eten, een cocktail te drinken of gewoon op een terras te hangen. Ontdekken nog steeds nieuwe gewoontes van de Spanjaarden, zoals calimocho (rode wijn gemengd met cola) en we zijn er nu ook achter welke stopwoordjes gebruikelijk zijn;) Want ook ons Spaans gaat nog steeds met rasse schreden vooruit en we begrijpen dus steeds meer van wat mensen ons willen vertellen! We zijn zelfs (aan het zwembad) ingelijfd in los colonos de Catan, ofwel kolonisten van Catan spelen aan de rand van het zwembad!

De afgelopen maand hebben we ook andere mensen kunnen laten meegenieten van ons leventje hier. Eerst kwamen Nina en Wim twee nachtjes bij ons logeren. Het meest onwaarschijnlijke werd werkelijkheid, vrijwel alleen maar regen op het moment dat ze hier waren (sindsdien is het niet meer beneden de 35 graden geweest)! Ondanks dat hebben we erg genoten van hun aanwezigheid:)

Daarna kwamen m’n zussen, Angela en Denise ons verblijden met een bezoek!  We hebben ze opgehaald vanaf het vliegveld in Madrid en zijn direct Madrid ingegaan voor wat sight-seeing. Op zondag zijn we ook op pad geweest en hebben we Segovia van een andere kant gezien! Maandag was ik een dagje vrij en hebben we met z’n drieën de hele dag door Valladolid gewandeld, erg gezellig! Ook hebben we voor het eerste het “playa” van Valladolid ontdekt. Dit is een soort stadsstrand aan de rivier, die hier dwars door de stad loopt, wat op zich heerlijk is om te zonnebaden!

Samen zijn Jelle en ik een weekend naar Barcelona geweest. Voor Jelle de eerste keer en nu we zo dichtbij waren vonden we dat we daar dankbaar gebruik van moesten maken! Vrijdagavond vlogen we na het werk vanaf Valladolid in anderhalf uur naar Barcelona. De mediterraanse warmte sloeg ons daar direct om de oren, want dat is toch wel heel anders dan we hier gewend zijn, erg vochtig in plaats van droge warmte. We hebben zo’n beetje alle toeristische highlights wel gezien; la Ramblas, de kathedraal, de Joodse wijk, het oude centrum, Barceloneta, Montjuic, Passeig de Gracia, Sagrada Familia en Parc Guell! Eigenlijk een soort mini-vakantie, wat heerlijk was! Maandag aan het einde van de middag vlogen we weer terug naar Valladolid om de volgende dag weer aan de slag te gaan! Want ook dat moet gebeuren! Het laatste “werkbezoek” aan NL is geweest en Jelle heeft regelmatig bezoek van collega’s die de vooruitgang met eigen ogen komen bekijken. De komende maand staat in het teken van het afronden van mijn eerste artikel en voor Jelle in het teken van het produceren van de eerste onderdelen.

Maar na deze mini-vakantie hadden we ook wel de smaak te pakken en hebben we onze zomervakantie gepland! We gaan anderhalve week het zuiden van Spanje opzoeken. Daarnaast gaan we volgende week naar een Reggae festival, dus ook het kamperen gaan we weer eens doen:) Kortom, we genieten ten volle en zijn daar nog lang niet klaar mee. Volgende keer meer!

Hasta luego!!

Liefs, Jelle en Lisette

1. P&M:
    19 juli 2015
    Leuk om jullie verhaal weer te lezen. Het gaat idd erg snel de tijd, blijf vooral genieten.x
  2. Mama/Hermine:
    25 juli 2015
    Klinkt allemaal weer goed. Geweldige stad Barcelona! Veel plezier met alles. Dikke kus
  3. Denise:
    5 augustus 2015
    Klinkt nog steeds allemaal goed! Lekker doorgaan met het genieten van jullie avontuur. Leuk jullie het weekend weer even te zien :-)) xx