Viva España!!

1 oktober 2015 - Valladolid, Spanje

Een half jaar wonen in Spanje….het is omgevlogen! Althans voor mij. Om maar meteen met de deur in huis te vallen (niet iedereen weet het misschien), Jelle woont nog steeds in Spanje. Vorige week donderdag kwam na twee weken onzekerheid het verlossende woord; ze kunnen Jelle’s krachten nog niet missen in Spanje! En dus is Jelle afgelopen zondag na een flitsbezoek in NL weer vertrokken. Voor maximaal vier maanden is zijn opdracht in Spanje verlengd. Helaas hebben we ons avontuur daar dus niet samen af kunnen sluiten en moeten we elkaar nu weer wat langer missen… Maar, een voordeel is dat ik af en toe nog terug kan voor een bezoekje aan het door mijn geliefde Spanje en was het ‘afscheid’ nemen wat minder lastig, omdat het niet helemaal een afscheid was.

Want ik heb Spanje, en alles wat daarbij komt ondertussen wel in mijn hart gesloten. We hebben zes maanden ontzettend genoten van al het fijns dat het land ons te bieden heeft en hebben mooie en bijzondere herinneringen aan deze tijd! Het was een hele bijzondere ervaring die we niet meer zullen vergeten en hopelijk komen daar de komende vier maanden nog fijne momenten bij!

Ook de laatste maand hebben we niet stil gezeten! In Valladolid was er nog een feestweek of eigenlijk een feest van 10 dagen. Want als ze iets vieren in Spanje dan doen ze het meteen goed :) De hele stad stond 10 dagen een beetje stil en overal waren casetas (te vergelijken met houten hutjes die je op kerstmarkten ziet) op straat met tapas. Muziek, dans en een kermis konden ook niet ontbreken. Deze week hebben we dus nog iedere dag van lekkere tapas kunnen genieten en met de vrienden die we daar hebben gemaakt genoten. Samen zijn we nog een weekend naar een hutje in de bergen (Puebla de Lillo) gegaan om ons 6 jarig jubileum te vieren! Even de stad uit en alle rust was wel even lekker, na de drukte van de feesten!

En uiteindelijk kwam dan ook voor mij de laatste dag in de vertrouwde rechten bibliotheek! Iedere dag ging ik daar trouw heen om te werken. En dus ook de laatste koffie met las chicas de la biblioteca :) Ik zal nog vaak aan hen denken om 11:00 uur als ik in NL weer de vertrouwde koffie in Leiden drink met m’n collega’s en zij bij Carlos in Spanje! De laatste ochtend in Valladolid zijn Jelle en ik samen de kathedraal op gegaan om Valladolid vanuit de hoogte te bekijken!

Kortom, we hebben mijn verblijf in Valladolid goed afgesloten en kunnen met een heel blij, dankbaar en gelukkig gevoel terugkijken op zes prachtige maanden! Wellicht dat Jelle ons hier nog af en toe op de hoogte gaat houden van zijn avonturen (maar ik acht de kans klein;))!

Wellicht tot een nieuw avontuur in de toekomst!!

Saludos!

Jelle en Lisette